wtorek, 31 lipca 2012

Zapiekanka z porów, makaronu i kurczaka pod beszamelem

Gdy w końcu przeszłam na 3 fazę, nie mogłam nacieszyć się tym, że mogę jeść makaron. Uwielbiam makaron i straszliwie bolało mnie, że musiałam wykluczyć go z diety. Dlatego moje dania skrobiowe są zawsze dopieszczone i pyszne :D Tę zapiekankę wymyśliłam jako alternatywę dla zwykłego makaronu z warzywami z patelni. Jest naprawdę świetna!

Składniki: (2 porcje)
- kubek makaronu
- pierś z kurczaka
- 1 por
- 1 cebula
- 1 i 1/3 kubka mleka
- 1 łyżka skrobi kukurydzianej
- 2 plasterki sera
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Wykonanie:
Gotujemy makaron, nieco krócej niż na opakowaniu (ok.6-7 minut), odsączamy z wody na sitku.
Kurczaka kroimy w drobną kostkę i obtaczamy w ulubionej przyprawie, pora na ćwiartki talarków (wzdłuż na pół i siekać), cebulę tak samo, wszystko z odrobiną soli przesmażyć na wodzie.
W połowie kubka mleka rozprowadzić skrobię, przelać do garnka, dolać resztę mleka. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Wstawić na wolny ogień i cały czas mieszając, doprowadzić do zgęstnienia. Uwaga żeby się nie przypaliło!
Formę keksówkę wyłożyć folią aluminiową, na spodzie rozprowadzić połowę beszamelu. Na to makaron, potem warzywa z kurczakiem, na końcu pokryć resztą sosu.
Wstawić do rozgrzanego na 180 stopni pieca na jakieś 10 minut, ale w praktyce po prostu zaglądać czy sos na wierzchu się zapieka ;) Przed samym końcem położyć ser, tak aby się tylko rozpuścił.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz