wtorek, 24 lipca 2012

Wołowina w sosie cygańskim

Kupiłam sobie raz kawałek wołowiny i tak się głowiłam co tu z nią zrobić? Nigdy wcześniej jej nie jadłam, więc postanowiłam zrobić coś bezpiecznego, no i padło na taki gulasz. Nazwałam to wołowiną w cygańskim sosie, bo jadłam kiedyś z takich składników i tak się właśnie nazywał :)

Składniki: 
- 500g wołowiny
- pół papryki
- 3 ząbki czosnku
- 1 cebula
- 4 korniszony
- 3 pomidory
- pół słoiczka koncentratu pomidorowego 
- przyprawy (tymianek, sól, pieprz, chili, suszona natka pietruszki, suszone liście selera, opcjonalnie kostka rosołowa warzywna - ja użyłam takiej z małą ilością tłuszczu i soli, dodałam też cebulę suszoną, zioła prowansalskie i czosnek granulowany)
- troszeczkę słodziku
- opcjonalnie: łyżka skrobi kukurydzianej

Przygotowanie:
Wołowinę kroimy w niewielką kostkę, ale też nie za drobno, tak do 3cmx3cm wystarczy. Zalewamy mlekiem i odstawiamy na całą noc do wymoczenia. Gdy już proces namaczania dobiegnie końca, odlewamy mleko, obtaczamy kawałki w tymianku i takie rzucamy na suchą patelnię. Smażymy, aż wierzchnia warstwa mięsa się zetnie, w środku może być surowe. Przesypujemy do garnka, wraz z sokiem, który pozostał na patelni. Zalewamy wodą aż przykryje mięso, wrzucamy kostkę rosołową i czekamy aż się zagotuje. Potem garnek należy przykryć i dusić na małym ogniu godzinę, do półtorej, jeśli mięso nie jest dość miękkie. Należy pilnować mięsa i podlewać w razie potrzeby.
Następnie, gdy wołowina jest miękka, do garnka wrzucamy pokrojone w kostkę pomidory, wcześniej sparzone i obrane ze skórki. Tak musi się pogotować z 5 minut, a potem dorzucamy resztę warzyw - cebula, papryka, ogórek. Doprawiamy do smaku. Znów kilka minut gotowania, po czym dodajemy posiekany czosnek i koncentrat. Wlewamy rozrobioną w małej ilości wody skrobię i gotujemy chwilę, aż gulasz się zagęści. Na sam koniec podsypuję odrobiną słodziku, dzięki temu potrawa nie jest kwaśna od pomidorów.

 Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz